Loading...

MASTER IN STRATEGIC AND TECHNOLOGICAL MANAGEMENT

Dual degree granted along with Madrid-based Escuela de Organización Industrial (EOI), Spain
Home / Graduate Education  / MASTER IN STRATEGIC AND TECHNOLOGICAL MANAGEMENT

The technological development that defines the growth of economies and productivity produces an impact on human work. Consequently, technology becomes a strategic asset for business management.

The Master in Strategic and Technological Management intends to develop skills and knowledge to translate technological innovation into business innovation. Students will learn to apply technology to create sustainable value and competitive advantages, developing their decision-making ability and an integral and systemic vision of businesses.

Graduates would have been trained to act as managers and leaders and to design new technology-based business models.

Classes

Duration: 2 years
Format: classroom attendance, two evenings a week.

Mondays and Tuesdays from 6.30 PM to 10 PM or Thursdays and Fridays from 6.30 PM to 10 PM.

Venue: 25 de Mayo 444, Autonomous City of Buenos Aires.

Begins in April.

In July of the first year, students participate in the International Week, a study trip to the EOI School of Business in Madrid, where they visit companies and attend lectures by Spanish experts and businessmen.

Director
Diego Luzuriaga

Ingeniero Electrónico Instituto Tecnológico de Buenos Aires. MSc in Management of Technology, Massachussetts Institute of Technology (MIT) USA.  Titular de la cátedra Modelización y Simulación en el Instituto Tecnológico de Buenos Aires. Titular de la cátedra Emprendimientos Tecnológicos, en el Instituto Tecnológico de Buenos Aires. Profesor en la cátedra Business Dynamics, en la Universidad Argentina de la Empresa. Profesor Invitado en la cátedra Dinámica de Sistemas, en el Instituto de Enseñanza Superior del Ejército. Decano de la Escuela de Postgrado del ITBA (2014-2018).

Syllabus

Microeconomics and Macroeconomics
Accounting and Costs
Quantitative Management Techniques
Finance and Management Control
Strategic Marketing
Commercial Planning
Supply Chain and Operations
Sustainable Development
Global Markets

System Thinking for Strategic Planning
Organizational Management and Administration
Competitive Strategies in Argentina
Strategic Management
Leadership and Organizational Culture
Seminar of Lectures on Strategy
Seminar on Negotiation Skills

Production Economics and Innovation
Innovation Trends
Innovation Policies in Argentina
Technological Innovation Management
Evaluation of Technology Projects
Technology Projects Management
Development of Technology Startups
Trademarks, Patents and Intellectual Property
Seminar on Renewable Energies
Seminar on Health Technology
Seminar on Agro-industry
Seminar on ITCs
Seminar on the Environment
Seminar on Integration: Technology Transfer
Week in the EU or field work
Research Methodology
Research and Tutoring
Research Methodology for Thesis

Faculty

MBA, IDEA. Postgrado en Marketing Estratégico, University of San Diego. Ingeniero en Electrónica, UTN.

Ingeniero Superior de Telecomunicaciones, Universidad Politécnica de Madrid. Master en Administración de empresas, IESE.

Contador Público, UBA. Doctor en Ciencias de la Administración, UBA.

Doctor en Administración, UCA. MBA, State University de San Francisco. Ingeniero Industrial, UBA.

Master of Science in Management of Technology – Masachussetts Institute of Technology Ingeniero Electrónico – Instituto Tecnológico de Buenos Aires. Ex becario Fulbright. Ex Decano de la Escuela de Postgrado del ITBA.

Licenciado en Administración y Dirección de empresas, Universidad Complutense de Madrid.  Máster en Comercio Internacional, Universidad Carlos III de Madrid.

Postgrado en Ciencias de la Dirección, Oxford University, Oxford Center for Management Studies, UK. Ingeniero Industrial, UBA.

Supplier Management and Commercial Awareness, BAT. Management Excellence Programme, IMD Escuela Negocios. Ingeniero de Montes, Escuela Superior de Ingenieros de Montes – Universidad
Politécnica de Madrid.

PhD en Ciencia Política de la Universidad de Texas en Austin (Estados Unidos). Magíster en Derecho Ambiental, Universidad de Londres (Reino Unido). Abogado, Universidad Nacional de Córdoba. Responsable del área de sustentabilidad el ITBA.

Certificate in Business Administration Universidad de California Berkeley. Postgrado en Mercado de Capitales, UCA. Abogado, UCA.

Doctor en Ciencias de la Computación, Universidad de Buenos Aires (UBA). Profesor e investigador en el área de bases de datos, en particular en Data Warehousing y Business Intelligence, Semantic Web y Sistemas de Información Geográfica. Director del Centro de Extracción de Información del ITBA.

Valeria es profesora de transformación cultural, liderazgo, colaboración y gestión de la innovación en ITBA. Además, es consultora en cambio cultural y desarrollo profesional, socia de Cocolab, con experiencia de más de 20 años en proyectos globales y multiculturales de transformación, tanto de desarrollo social como comerciales, basando su punto de apalancamiento en las personas que forman parte de las organizaciones.

Admission includes an interview with the Program Director. Before applying, please call María Fernández (+54 11 3754 4840) or send a message using the form.